Öne Çıkan Yayın

“İnşirah Suresi’nin Astrolojik Sırları | Gökyüzü Daraldığında Kalp Nasıl...

Resim
Bazen kalbimiz daralır, nefes bile sığmaz olur… Ama gökyüzü der ki: “Bu da geçecek. Çünkü her darlığın ardında genişlik vardır.” Bu video, İnşirah Suresi’nin ilahi frekansını astrolojik sembollerle buluşturuyor. Dinlerken sadece bırak… kalbin ferahlasın, ruhun genişlesin.   “Rabbim, göğsümü genişlet ve yükümü hafiflet.”

Bir Kavanoza Kaç Taş Sığar


kavanozdaki taÅŸlar hikayesi ile ilgili görsel sonucuÖykümüz, Northwestern Üniversitesi İş İdaresi master öğrencileri ile Zaman Yönetimi Profesörü arasında geçer.
Profesör sınıfa girip karşısında duran seçilmiş öğrencilere kısa bir süre baktıktan sonra, ‘Bugün Zaman Yönetimi konusunda deneyle karışık bir sınav yapacağız.’ Dedi. Ardından kürsünün altından kocaman bir kavanoz ile bir düzine yumruk büyüklüğünde taş çıkarttı ve taşları büyük bir dikkatle kavanozun içine yerleştirmeye başladı.
Kavanozun daha başka taş alamayacağından emin olduktan sonra öğrencilerine döndü ve ‘Bu kavanoz doldu mu?’ diye sordu.
Öğrenciler hep bir ağızdan ‘doldu’ diye cevapladılar.
Profesör ‘öyle mi.’ dedi ve kürsünün altına eğilerek bir kova mıcır çıkarttı. Mıcırı kavanozun ağzından yavaş yavaş döktü. Sonra kavanozu sallayarak mıcırın taşların arasına yerleşmesini sağladı.
Bir defa daha öğrencilerine dönerek ‘Bu kavanoz dolu mu?’ diye sordu.
Bir öğrenci ‘Dolmadı herhalde’ diye cevap verdi.
‘Doğru’ dedi profesör ve yine kürsünün altına eğilerek bir kova kum aldı ve yavaş yavaş kum tanelerini taşlara mıcırların arasına nüfuz edene kadar döktü.
Yine öğrencilere döndü ve ‘Bu kavanoz dolu mu?’ diye sordu.
Tüm sınıftakiler bir ağızdan ‘Hayır’, diye bağırdılar.
‘Güzel’ dedi profesör ve kürsünün altına eğilerek bir sürahi su aldı ve kavanozun ağzına doluncaya dek suyu boşalttı.
Sonra öğrencilerine dönerek ‘Bu deneyin amacı neydi’ diye sordu.
Uyanık bir öğrenci hemen ‘Zamanımız ne kadar dolu görünürse görünsün, bir şeyler için ayırabileceğimiz biraz daha zamanımız mutlaka vardır.’ diye atladı.
‘Hayır,’ dedi profesör, ‘Bu deneyin esas anlatmak istediği; eğer büyük taşları baştan içine yerleştirmezsen küçükler girdikten sonra büyükleri hiçbir zaman kavanozun içine koyamazsın.’ gerçeğidir.
Öğrenciler şaşkınlık içinde birbirine bakarken profesör devam etti; ‘Nedir hayatınızdaki büyük taşlar? Çocuklarınız, eşiniz, sevdikleriniz, arkadaşlarınız, eğitiminiz, hayalleriniz, sağlığınız, bir eser yaratmak, başkalarına faydalı olmak, onlara bir şeyler öğretmek! Büyük taşlarınız belki bunlardan birisi, belki birkaçı, belki de hepsi. Bu akşam uykuya yatmadan önce iyice düşünün ve sizin büyük taşlarınız hangileridir iyi karar verin.
Bilin ki büyük taşlarınızı kavanoza ilk olarak yerleştiremezseniz bir daha hiçbir zaman koyamazsınız. O zaman da ne kendinize, ne çalıştığınız kuruma, ne de yurdunuza faydalı olursunuz. Bu da iyi bir iş adamı ve gerçekte de iyi bir adam olamayacağınızı gösterir.’
kavanozdaki taÅŸlar hikayesi ile ilgili görsel sonucuProfesör ders bittiği halde konuşmadan oturan öğrencileri sınıfta bırakarak dışarı çıktı.
Büyük taşlarını saptayamamış yani hedeflerini ve o hedeflere ulaşabilecek yöntemleri belirleyememiş insanlar bu durumlarını çeşitli savunma mekanizmalarıyla açıklamaya çalışırlar. Unutmayalım ki her başarısızlığın bireye göre anlamlandırılmış bir öyküsü vardır.
Alıntı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEVGİLİLİK SÖZLEŞMESİ

SU’nun Şifa Gücünden FAYDALANMAYA NiYET Edin.